Ecclesia website in een nieuw kleedje

Buiten deze persoonlijke gedachteplaats heb ik op het net andere websites gecreëerd welke ingaan op bepaalde thema’s. Voor die verschillende websites moet er ook een uiterlijk gekozen worden. Dit mag eenvoudig lijken, maar als er meerdere websites in de running zijn komt het er ook op aan dat zij niet uiterlijk het zelfde lijken.

Toen ik enkele jaren geleden op MSN met de Bijbelonderzoekers begon en een plaats voorzag voor de Christadelphians werd bij overgang naar WordPress gekozen voor het (in mijn ogen) mooie ‘Fadthastic theme’ welke nu niet meer ondersteunt wordt door WordPress.

In die tijd voorzag ik dat ik steeds uit naam van de Christadelphians zou kunnen spreken en dat mijn persoonlijke mening daar niet moest geprofileerd worden mits dat gebeurde op deze site. Maar tijdens het seizoen 2013-2014 draaide het anders uit omdat mijn persoonlijke gevoelens toch danig gekwetst werden doordat ik ook op een muur van weerstand stootte waarbij meerdere Christadelphian groepen geen genoegen wilden nemen om zich te verzoenen en om samen te werken in België. De hele hetze met de man van het Noorden bracht ons nog meer in isolatie dan dat wij al waren.

Om verder aan te tonen dat wij hier niet specifiek aan één organisatie wilden gebonden of verbonden zijn, maar open stonden voor eenheid in het lichaam van Christus namen wij het woordje ‘Vrije’ in onze naam op en als Vrije Christadelphians willen wij nu nog eenheid prediken en openheid geven tot groei.

Op 10 oktober was er een bijeenkomst in Dudley college waarbij onze Engelse broeders en zusters de penibele toestand van de kleiner wordende gemeenschappen onder ogen namen. Wij kunnen er niet onderuit dat zoals in de standaard kerken van het Christendom ook wij als zeer kleine kerk in de Christenheid slachtoffer zijn van de verminderende interest in een god in deze seculiere wereld.

Om duidelijk te maken wanneer het om mijn persoonlijke mening gaat heb ik nu bij de andere websites de voorziening getroffen om mij als ‘aparte’ auteur aan te duiden en om andere schrijvers ook aan te halen onder een aparte naam en voor te stellen als ‘gastauteurs‘ of ‘guestspeaker‘. Hierdoor kan iedereen duidelijk zien of het een schrijven is vanuit zuiver Christadelphian oogpunt of dat er meningen worden voorgelegd van mensen die ook niet-christadelphian kunnen zijn. Om die mogelijkheid te voorzien moest ik echter een ander thema kiezen.

De keuze wil ik nu ook graag aan u voorleggen en u hierbij inspraak geven.

Voor het ogenblik heb ik zelf het Cerauna thema voorop gesteld, met een grijze achtergrond en zwarte letters, zonder gekleurde linken.

Renewed Christadelphian Ecclesia site (since 2015 November 8)

Renewed Christadelphian Ecclesia site (since 2015 November 8)

Hieronder kan u een enquête vinden waar u uw stem kan op uitbrengen over de andere mogelijkheden.

Persoonlijk twijfel ik ook nog tussen ‘Suburbia‘ en ‘The Origin‘. Het zou fijn zijn moest u uw indruk ook weergeven in het onderstaande formulier.

Suburbia zou het volgende resultaat geven indien de ‘featured image’ zou worden gebruikt, anders vallende prenten boven de titel van het artikel weg.

The 2nd competitor between the Cerauno theme and The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

The 2nd competitor between the Cerauno theme and The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

Waar ik ook zeer hard aan twijfel is ‘the Origin‘ dat het volgende resultaat geeft.

The big competitor between the Cerauno theme and The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

The big competitor between the Cerauno theme and The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

The Journalist geeft het volgende resultaat:

Next to the big competitor and the Cerauno theme the other possible choice was The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

Next to the big competitor and the Cerauno theme the other possible choice was The Journalist theme for the Belgian Christadelphian Ecclesia website

Wat denkt u er van. Hebt u liever nog een ander thema om naar voor te schuiven?
Verder bevielen mij ook nog (in mindere mate) the Publication theme

an other possibility but less favoured by me is the Publication theme

an other possibility but less favoured by me is the Publication theme

De gehele bedoeling is dat ik mensen moet kunnen aanspreken uit allerlei rangen en culturen. De Christelijke boodschap moet hen makkelijk en aantrekkelijk aangeboden worden.

Ik zou het ten zeerste waarderen als u ook uw mening aan mij te kennen geeft en ons mee op weg helpt om onder een vernieuwd uiterlijk verder te gaan om meerdere mensen te bereiken en een variëteit van gedachten te kunnen voorleggen aan onze aan te trekken lezers.

***

***

Een Engelstalige versie kan u vinden met: Refurbished ecclesia site en met External changes + Add your vote for the outlook of this website

Vindt ook:

+++

About Marcus Ampe

Retired dancer, choreographer, choreologist Founder of the Dance impresario office and archive: Danscontact-Dansarchief plus the Association for Bible scholars, the Lifestyle magazines "Stepping Toes" and "From Guestwriters" and creator of the site "Messiah for all". - Gepensioneerd danser, choreograaf, choreoloog. Stichter van Danscontact-Dansarchief plus van de Vereniging voor Bijbelvorsers, de Lifestyle magazines "Stepping Toes" en "From Guestwriters" en maker van de site "Messiah for all".
This entry was posted in Aankondiging, Christadelphian, Dagboek = Diary, Enquête, Geschiedenis, Nieuws en politiek, Verantwoording and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Feel free to react - Voel vrij om te reageren

