Bloggen in het Nederlands de moeite waard voor 9 landen?

In Community : Bloggen in het Nederlands de moeite waard voor 9 landen! brengt , Directeur van The Happy Selling Club / The business story teller! in EerbeekGelderland een betoog dat het de moeite waard kan zijn om in het Nederlands te bloggen.

Hij schrijft:

Wist jij eigenlijk dat je door in het Nederlands te bloggen, mensen uit 9 landen jouw blogs kunnen lezen?

Blog hier dus ook gerust in je moers taal!

Fred Rutgers

en gaat dan verder in het Engels.

In respons van:Community : Bloggen in het Nederlands de moeite waard voor 9 landen! heb ik hem ook aangeschreven met het volgende:

Het is mooi als men kan schrijven in die zeer moeilijke taal, genaamd Nederlands. Als men er dan in slaagt de woorden te doen kronkelen zodat zij geen woeste rivieren meer zijn, komt het er dan nog op aan ze vloeiende klanken in iemands horen te laten weerklinken. Vraag is dan ook, wanneer er dan toch enkele landen mogen zijn waar men het Nederlands kan begrijpen of er daar ook iemand is te vinden die zo wel het blog kan vinden als het zou willen gaan lezen.

Op het blog waar u op schrijft moest ik mij eerst lid maken voor ik kon antwoorden, maar ik heb al genoeg lidmaatschappen zo moeten uitproberen. en ik ben helemaal geen entrepreneur, dus ik zou helemaal niet in het kader van Academy vallen.

Uit nieuwsgierigheid zou ik wel durven vragen of al die bloggers in het Nederlands daar hun lezers wel kunnen verwerven. Alsook zijn er vermoedelijk meer Nederlanders die zich in de lingua franca gaan uitdrukken om toch maar hun stem te laten horen. Verder moet het ook van mijn hart dat het er toch ook op aan komt wie de doelgroep mag wezen. Die gaat wel meer bepalen dan taal en onderwerp. Presentatie zal daar dan ook niet een te verwaarlozen element zijn, waarbij ofwel technische vaardigheden ofwel de mogelijkheden van het Bloginstrument een rol gaan spelen.

Nederlandstalige bloggers alom laat elkaar u kennen zou ik zeggen. Wie weet zijn er meerderen die uw gedachten willen leren kennen en gerust met u van gedachte willen wisselen.

Ook kan het fijn zijn om eens na te gaan waar die Nederlandstalige bloggers vertoeven en of zij ook in andere Nederlandstalige blogs geïnteresseerd zijn.

Vanuit Vlaams-Brabant in België gooi ik dan ook de eerste steen in het hoenderhok en ben benieuwd of er Nederlandstalige bloggers dit artikel zullen vinden en of zij er bereid toe zullen zijn om er op te reageren.

Mij benieuwen.

Vergeet niet bij uw antwoorden een link naar uw Nederlandstalig of meertalig blog te plaatsen zodat wij en onze lezers het makkelijk kunnen vinden.

Dank in ieder geval om dit gelezen te hebben en hopelijk kom t u nog eens langs.

Met vriendelijke groeten,

Marcus ampe

About Marcus Ampe

Retired dancer, choreographer, choreologist Founder of the Dance impresario office and archive: Danscontact-Dansarchief plus the Association for Bible scholars, the Lifestyle magazines "Stepping Toes" and "From Guestwriters" and creator of the site "Messiah for all". - Gepensioneerd danser, choreograaf, choreoloog. Stichter van Danscontact-Dansarchief plus van de Vereniging voor Bijbelvorsers, de Lifestyle magazines "Stepping Toes" en "From Guestwriters" en maker van de site "Messiah for all".
This entry was posted in Cultuur, Reflectie - Overweging of Beschouwing, Wereld om ons heen and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Bloggen in het Nederlands de moeite waard voor 9 landen?

  1. Fred Rutgers says:

    Beste Marcus en anderen,

    Ook op de hoofdzkelijk engelstlige social business media website Ecademy.com wordt steeds meer in het Nederlands geblogd.
    Zelf publiceer ik daar veel artikelen over management, verkoop en klantgedrag. Ik spreek en publiceer daar regelmatig over die onderwerpen.
    Het overnemen van mijn artikelen is mits met bronvermelding en verwijzing naar mijn online profiel graag toegestaan.
    Inmiddels mag ik mij verheugen op een redelijk aantal trouwe en enthousiaste lezers.

    Voor vragen of opmerkingen over mijn blogs, bel mij gerust op +31651542222 of mail naar doorzetter1960@gmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Fred Rutgers,
    The Business Storyteller

    Like

  2. Fred Rutgers says:

    Die pokke klanten… ze zijn toch om te zoenen!

    Heb jij dat nou ook wel eens?
    Je krijgt een klant aan de telefoon of aan de balie die helemaal uit zijn plaat gaat?
    Die schuimbekkend kwaad jou komt vertellen dat jij of je collega’s de bok van jullie leven hebben geschoten en dat hij arme klant dankzij jullie gepruts de baaldag van zijn leven heeft en zwaar de dupe is?
    En denk jij dan wel eens “Wat een pokke klant is dat”?

    Denk dat dan vandaag voor het laatst is mijn advies!

    Die pokke klant is er eentje die je met open armen moet ontmoeten, moet vertroetelen, koesteren, vereren en bovenal moet zoenen om hem enorm te bedanken!

    Dit zijn namelijk de beste klanten die je maar kunt hebben!

    Nu hoor ik je denken, ja maar die pokke klant heeft ons net wel staan uitschelden voor rotte vis en hij deed helemaal niet aardig tegen ons! Welnu, dat deed hij wel! Alleen jij hebt het nog niet door!

    Daarom leg ik het gewoon even uit, want het is best simpel en handig om te weten!

    Die pokke klanten zijn zo gek nog niet!

    Natuurlijk is het niet leuk als iemand jou uitmaakt voor van alles en nog wat, en het zou mooi zijn als die klant het een beetje netjes zou houden, maar wees blij dat hij komt klagen!

    Een klagende klant is een gouden kans!

    Te vaak zijn ontevreden klanten te lui om te klagen, of ze accepteren wat hun overkomt en reageren niet naar jou, maar doen dat naar hun omgeving! Er zijn ook ontevreden klanten die zelfs naar jouw concurrent gaan om daar te klagen, en dat is pas echt erg!

    Hoe bozer de klant, hoe liever hij van jou een oplossing wil!

    Als een klant baalt, maar zijn tegenvaller accepteert wordt hij niet boos.
    Iemand die boos is, baalt van wat hij heeft gekregen, had een ander verwachtingspatroon en heeft nagedacht over wat het verschil is tussen wat hij hoopte te krijgen en wat hij uiteindelijk heeft gekregen! En is als hij door jou een beetje gekalmeerd is heel goed in staat om dat aan jou te vertellen!

    Dus wat ga je doen met de volgende klant die zich briesend tot jou richt?

    Kalmeer die klant zo snel mogelijk! En dat lukt niet door te zeggen dat die klant er niks van snapt en dus ongelijk heeft! Zomaar heel snel ongehoord die klant gelijk geven is ook niet handig! Maar eenvoudig zeggen: “jammer om te horen dat u teleurgesteld bent! Ik wil graag samen met u dit zo goed mogelijk oplossen, laten we een kop koffie drinken en vertelt u mij eens rustig wat er verkeerd gegaan is” doet vaak wonderen!

    Heb je die klant eenmaal rustig en aan het praten bedenk dan het volgende:
    Je hebt nu twee keuzes:

    Of je maakt je hier zo snel en goedkoop mogelijk vanaf met het risico dat die klant alsnog ontevreden is, jij niets hebt geleerd en je concurrent er een trouwe klant bij heeft,

    Of je neemt de tijd, gaat maximaal leren van wat die klant jou vertelt, je zorgt er echt voor dat je er alles aan doet om die klant alsnog super tevreden te maken (en als jou dat geld kost, dan is dat niet erg want dat is lesgeld dat jij betaalt aan die klant die jou iets komt leren!)
    Je maakt van die klant een klant voor het leven, en een ambassadeur die iedereen vertelt hoe goed jij en jouw bedrijf zijn.

    En als alles dan geregeld is… wel dat vertel ik straks!

    Laten we eens vanuit gaan dat jij eieren voor je geld kiest en gaat voor optie 2!

    Kies jij liever voor optie 1, verspil dan verder geen tijd aan het lezen van dit verhaal, want je hebt je tijd hard genoeg nodig om op zoek te gaan naar een nieuwe klant!

    Als die klant beseft dat jij graag wilt luisteren en leren zul je verbaasd zijn hoeveel moeite die klant wil nemen om jou je lesje te leren (Dat spreekwoord is er niet voor niets!)
    Probeer nu eens te werken volgens onderstaand stappenplan om maximaal lering te trekken uit deze kwestie en vergeet niet!

    – Ervaring is de optelsom van gemaakte fouten
    – Een fout wordt pas echt een fout als je er niets van leert!
    – Zonder wrijving geen glans!

    Zo nu dan stap voor stap op weg naar een oplossing!

    1. Begin nu eerst eens uit te zoeken wat het oorspronkelijke probleem was waarvoor de klant een oplossing zocht. Dit is belangrijk want door voortschrijdend inzicht kan dat inmiddels anders zijn!

    2. Als je precies het antwoord weet op vraag 1, onderzoek dan waarom je de klant de oplossing hebt geleverd waar hij kennelijk ontevreden over is! Waarom deze fix?

    3. Waarom is de geboden oplossing voor de klant niet bevredigend?

    4. Wat is er veranderd tussen het moment dat de klant de oplossing kocht en het moment van klagen? Is de klant iets aangesmeerd, is de klant overdonderd, is de klant blind gevaren op jou en heb je gewoon een fout gemaakt of iets verkeerd ingeschat? Waar ging het mis?

    5. Wat is nu wel de perfecte oplossing voor de klant volgens die klant!

    6. Wat is volgens jou de perfecte oplossing voor die klant?

    7. Kunnen jullie het eens worden over wat nu ECHT de perfecte oplossing is volgens jullie allebei?

    8. Wat is die oplossing dan en kun jij die leveren of hebben jullie daar hulp van derden voor nodig?

    9. Wat zou die oplossing dan moeten gaan kosten volgens de prijslijsten?

    10. Wat vindt de klant redelijk wat hij uiteindelijk voor die ultieme oplossing moet gaan betalen?

    11. Wat vindt jij redelijk als prijs voor de ultieme fix?

    12. Hoe kunnen jullie het daar samen over een worden (vergeet hier niet om eens na te denken over hoe waardevol de cursus is die deze klant jou geeft!)

    13. Zoek nu samen overeenstemming over de oplossing en de prijs daarvoor!

    14. Probeer nu eens samen met de klant die nu al een stuk vrolijker zou moeten zijn uit te vinden hoe het heeft kunnen gebeuren dat hij niet direct de juiste fix heeft gekregen?

    15. Deel deze les met zoveel mogelijk collega’s meer mensen op cursus voor 1 tarief is gewoon weer extra voordelig toch? Bovendien als jullie samen leren van deze fout kunnen jullie je samen volledig concentreren op het maken van nieuwe fouten en het opdoen van meer ervaring! (Dit mag je ook doen nadat de klant weer is vertrokken, je hoeft hem daar niet op te laten wachten!)

    16. Zie er nu op toe dat de klant zo snel mogelijk deze fix precies, maar dan ook heel precies krijgt geleverd, zonder enig mankeren!

    17. Vraag de klant nu of hij volledig tevreden is met de geboden oplossing!

    18. Is dat het geval, wees dan blij, spreek naar de klant uit dat jij blij bent dat je het alsnog voor hem hebt kunnen oplossen en bedank hem voor zijn geduld en begrip!

    19. Geef nu bij de klant aan dat je erop rekent dat als er ondanks alles weer eens iets is waarbij jij hem kunt helpen hij zich vooral weer even tot jou moet richten, want jij bent er graag voor hem! Deze klant is tenslotte 1 van die klanten die meehelpt om jouw salaris weer te kunnen betalen of die meewerkt aan de instandhouding van jouw bedrijf

    20. En dan nu het geheim dat ik net nog even wilde bewaren….. Geef die klant afhankelijk van de omstandigheden letterlijk of figuurlijk een grote klapzoen op beide wangen! Want klanten die jou zo enorm helpen, je zoveel leren, jouw reputatie bij hun vrienden en kennissen eerder verbeteren dan besmeuren, liever jou een lesje leren dan jou concurrent, en die voortaan als een echte ambassadeur jou en jouw bedrijf promoten als de bron van de beste oplossingen………. Zulke pokke klanten…… die wil je toch zoenen?

    Wil jij eens samen met mij praten over welke lessen klanten jou nog meer kunnen leren?
    Bel dan eens voor een kennismaking met 0651542222!

    Fred Rutgers

    Ik ben het grootste deel van mijn leven al bezig met het bestuderen van consumentengedrag en het analyseren van verkoop-, en managementprocessen.
    Het oplossen van marketing en salesvraagstukken is leuk en uitdagend!
    In het verleden heb ik regelmatig grote bedrijven geholpen produkten (opnieuw) in de markt te zetten.
    Ik schrijf regelmatig over marketing, sales en management om anderen aan te zetten daar ook mee aan de slag te gaan.
    Ondernemers helpen om succesvoller te worden geeft mij een kick!
    Wil je meer over mij weten? kijk dan eens op mijn Ecademy en of Linkedin profiel!
    Dank voor het lezen van mijn blogs!

    Met vriendelijke groet,

    Fred Rutgers
    Doorzetter1960@gmail.com
    +31651542222

    P.S. let’s get connected!
    Copyright fred Rutgers 2012

    [ ]
    [ Fred Rutgers’s blog ] [ 0 comments ] [ Alert Contacts ] [ 61 views ] [ More Like this ] [ # ] [ Edit ]

    Watch this blog: Check to watch this blog and receive an email when a comment is posted.

    Like

  3. Marcus Ampe says:

    Niemand vind het leuk om afgebroken te worden. Maar ze zouden er eens stil bij moeten staan of dat hen ook niet kan opbouwen en doen verbeteren.

    Die klanten die komen reclameren zeg ik altijd zijn ook klanten die begaan zijn met de zaak, anders zouden je laten stikken en niet meer terug keren maar je lekker overal zwart maken.
    Voor sommige zaken is dat erg moeilijk te begrijpen.

    In “Pixmania onwaardig webverkoper” > https://marcusampe.wordpress.com/2011/02/16/pixmania-onwaardig-webverkoper/ en in “Er zijn er die Liever lastige klanten hebben dan gelukkige” > https://marcusampe.wordpress.com/2011/02/18/er-zijn-er-die-liever-lastige-klanten-hebben-dan-gelukkige/ heb ik de ontevreden klant maar ook diegene die de klant ontevreden maakte eens onder de loep genomen.

    De voorgelegde lessen zijn regels welke meer mensen ter harte zouden moeten nemen. (Zij mogen gerust bij het betreffende artikel ook geplaatst worden.) (De reclame voor u neem ik er gerust bij 🙂

    Like

  4. Marcus Ampe says:

    Klanten moet men natuurlijk eerst kunnen lokken en dan krijgen vooraleer men ze kan terug krijgen en behouden.

    Ook zo voor lezers zou het fijn zijn moesten zij ook terug komen en indien zij ook konden aangroeien. Als zij dan ook nog mee aan de gedachtegang willen bijdragen wordt het nog leuker en geven zij zo een kans voor iedereen om verder te denken en hun geest te verruimen. eigenlijk zouden zo meer mensen zich bereid moeten tonen om hun steentje bij te dragen om elkaar te helpen verder te ontwikkelen, want dat is uiteindelijk wat er kan gebeuren als meerdere mensen ideeën met elkaar willen delen. (I)

    Sinds 25 februari 2012 mochten hier een 2,087 bezoekers uit België langs komen tegenover 1,508 uit Nederland, 1,422 uit de verenigde Staten van Amerika, slechts 436 uit Groot-Brittannië en 299 uit Zuid-Afrika, maar 5 uit de Nederlandse Antillen, op een totaal van 13,749 bezoekers.

    Zoals zenders graag meer kijkcijfers willen, zouden wij natuurlijk ook meer lezers willen. Daarbij kan je dan de vraag stellen: Hoe pak je dat aan? Natuurlijk kan men naar de meest populaire onderwerpen grijpen of de makkelijke chit-chat toer opgaan. Zo te zien krijgen roddelpraatjes blogs makkelijk zeer veel lezers. Maar gelukkig zijn er ook die schrijvers die liever wat interessanter naar voor brengen. Voor hen is het echter dan wel moeilijker om een publiek aan te trekken. Want als mensen iets opzoeken, gaan de trefwoorden bij Google in de eerste plaats naar de grotere en hoofdzakelijk Engelse websites en blogs. Er wordt ook niet zo vlug gerefereerd naar Nederlandse Blogs, waardoor het ook minder makkelijk is ze te vinden. Hier zouden Nederlandse bloggers elkaar dan ook bij kunnen helpen, door veel meer naar andere Nederlandse blogs te verwijzen. Collegialiteit zou er toch nog wat meer komen te bestaan bij de Nederlandstalige bloggers. 😉
    Het linken naar andere artikelen, ook van andere schrijvers, zelfs zogenaamde ‘concurrenten’, zou toch wat meer mogen gebeuren. Dikwijls lijkt het zo ‘ieder voor zich’ en ook liefst ‘niets voor een ander’. 😐

    Ik zou zeggen hef het glas (d) en laten die Nederlandstalige bloggers zich wat meer horen en elkaar kenbaar maken. (})

    Like

  5. Fred Rutgers says:

    Hierbij nog een blog waar ik ook lezingen over geef….

    Business : Dus jij wilt verkoper worden……. man ga toch vissen!
    by Fred Rutgers [82.89:4] on 11-Sep-12 12:38am
    Likes (2)

    Sportvissers zijn de beste verkopers!

    Dus je wet het zeker?
    Je wilt echt verkoper worden?

    Nou volgens mij kun je beter gaan sportvissen!

    Wat neemt een beetje sportvisser allemaal mee naar het water?

    * Zijn visakte
    * Een hengel
    * Dobbers en haakjes in alle soorten en maten
    * Diverse soorten aas
    * Een emmer lokvoer
    * Een viskrukje
    * Een lekkere kan koffie
    * Een schepnet
    * Een onthaker
    * Een emmer met water
    * Een hengelsteun
    * Geduld, rust en zin om te vissen!

    Van te voren heeft hij nagedacht over waar hij zal gaan vissen en wat hij wil gaan vangen.
    Een beetje sportvisser leest veel over zijn hobby, praat erover met collega sportvissers en wil altijd meer weten over hoe hij beter kan vissen.
    Sportvissers kijken graag bij elkaar de kunst af maar leren elkaar ook graag het een en ander!
    Mijn opa heeft mij vroeger leren sportvissen.

    Nee lees nog even verder ook als je niet gek bent van vissen! het wordt echt spannend!

    Die sportvissers lijken soms wel gek, maar ze zijn het NIET!
    Vaak hoor je mensen zeggen, die vissers zijn gek! wie gaat er nu aan de kant zitten wachten op iemand waarvan hij niet eens weet of hij wel komt!
    Nou ik kan je verklappen echte vissers laten niets aan het toeval over!

    Maar waarom begon ik met te zeggen…. wil jij verkoper worden….. man ga toch vissen!
    Dat is toch niet echt aardig?

    Mischien niet, maar ik denk dat verkopers heel erg veel kunnen leren van goede sportvissers!

    Zoals gezegd, een visser kiest zijn viswater zorgvuldig!
    Als verkoper zou jij eigenlijk voordat je begint heel goed na moeten denken over welke markt jij wilt gaan benaderen! Als jij wilt gaan scoren in een markt waar je niets van weet maak jij het jezelf erg moeilijk!
    Die sportvisser weet ongeveer wat voor soort vissen er in dat water zwemmen en hij weet precies welke soort vissen hij wil gaan vangen!

    Als verkoper is het slim om jouw klanten te zoeken op plaatsen waar je ze kunt treffen dus denk goed na waar jij straks gaat vissen! Haring zwemt nu eenmaal niet in een boeren sloot!

    De visakte

    Ook als verkoper heb je een visakte nodig, dat is jouw visitekaartje!
    Net als die sportvisser moet ook jij kunnen aantonen dat jij goed en legaal bezig bent en dat jij weet waar je over praat!

    De hengel

    Zonder hengel begin je niks als visser. En de hengel wordt zorgvuldig gekozen!
    Een werkhengel of een vaste stok, lang of kort stijf of flexibel. Pff er komt wat kijken bij de keuze voor een hengel!
    De verkoop hengel is jouw reclame campagne. Je past hem aan afhankelijk van de markt en de soort klanten die je wilt vangen. Een te lange hengel is onnodig duur! Met een te korte kun je niet alle mooie plekken in jouw markt bereiken. Met de verkeerde hengel vang je geen of de verkeerde vissen. Denk dus goed na over met welke hengel je aan de slag gaat!

    Dobbers en haakjes in alle soorten en maten

    Om gericht te vissen en succesvol te vangen is de juiste keuze en combinatie van dobber en haak enorm belangrijk! Als de haak groter is dan de bek van de vis, dan gaat het niet lukken. En een heel klein dobbertje heel ver weg in het water kun je niet meer zien dus heb je geen idee of je beet hebt!

    Als je gaat verkopen, zorg er dus voor dat je een aanbod hebt dat past bij de klant en dat jij precies weet waarmee jij je klant optimaal kunt verleiden! De juiste aanbieding voor de juiste klant dat is de kunst.

    Diverse soorten aas

    Er is bijna geen vis die je vangt met de blanke haak behalve sommige roofvissen, maar die jagen op alles wat glimt!
    Sommige klanten zijn net roofvissen, ze gaan op bijna ieder aanbod in, maar je slechts een paar soorten klanten zijn dergelijke roofvissen.
    Voor de meeste klanten moet jij je aas heel zorgvuldig kiezen. biedt jij iets aan waar de klant geen zin in heeft, dan krijg je gewoon GEEN beet! Denk dus heel goed na over je aanbod en de manier waarop je dat presenteert!

    Een volle emmer lokvoer

    Je hebt je markt helder in beeld.
    De hengel is zorgvuldig gekozen,
    De juiste dobber, precies de juiste haak en een mooie sappige worm en jij bent er klaar voor, ten minste bijna!

    Nog even wat last minute promotie!
    Even vertellen dat jij er bent met dat super aanbod!

    Je gooit dus nog even een paar handen vol lokvoer in het water dat goed is afgestemd op jouw aas en waar de vissen die jij wilt vangen door aangetrokken worden…

    Al heb je nog zon mooi aanbod en ben jij nog zo goed voorbereid. Vertel je het verkerde verhaal, weet je de aandacht van de klant niet te trekken en vast te houden en maak je de klant niet nieuwsgierig naar hetgeen jij voor hem kunt betekenen, dan krijg je weer geen beet!

    Een comfortabel viskrukje

    Ondanks alle goede voorbereiding heb je wel erg veel geluk als je direct bij de eerst worp beet hebt! Soms duurt het gewoon even wat langer dan jij gepland en gehoopt hebt, geef dan niet gelijk op, maar geef het even de tijd. Ga er eens lekker voor zitten en observeer de situatie geduldig. Mischien moet je toch even net een beetje dieper vissen, of toch met ander aas. proberen, aanpassen en optimaliseren is het motto. Ik zei al eerder vissen is een kunst!

    Een lekkere kan koffie

    Als je eenmaal lekker bezig bent en je komt op gang, dan is het tijd voor een lekker kopje koffie. Een geurige bak koffie is altijd lekker bij een goed verkoop gesprek en het kan erg verkwikkend werken. en als jij enthousiasme uitstraalt, nou dan komt het wel goed!

    Het schepnet

    Je schepnet is natuurlijk super belangrijk! Als je eenmaal die grote vis aan de haak hebt wil je hem niet meer verspelen! dus als je een offerte schrijft, doe dat dan heel zorgvuldig! Je hebt beet en het is wel erg jammer als je die vis nu nog verspeelt! Zorgvuldig aanhaken, de lijn langszaam binnen halen en zachtjes en met liefde die vis binnen halen is het motto!
    Vissen is soms bijna een kunstvorm net als verkopen!

    De onthaker

    Je wilt natuurlijk wel voorzichtig zijn met die nieuwe klant die je zojuist aan de haak hebt geslagen. Als je klant te ruw wordt behandeld kan hij dood gaan. Voorzichtig met natte handen beetpakken, rustig en zorgvuldig de haak losmaken, je klant op waarde schatten en naar waarde behandelen, geef hem gerust even dat denkbeeldige kusje. Dat heeft die klant toch gewoon verdiend! Ook na de order verdient de klant jouw liefde en aandacht!

    Een grote emmer water

    Als die grote vis eenmaal binnen is, dan wil je toch niet dat hij dood gaat?
    Je wilt toch jaren plezier hebben van die mooie vis!
    Trots laten zien aan het thuisfront wat je met zoveel vakmanschap aan de haak hebt geslagen. De vis nog jaren gelukkig laten zwemmen in jouw eigen vijver!
    Een mooie vis, daar ben je toch zuinig op en daar zorg je met liefde voor, jaren lang want een gelukkige vis wordt alsmaar groter in jouw vijver!

    Een hengelsteun

    Reuze handig als je lang en veel wilt vissen.
    Als iemand anders op zijn tijd jouw taak wat lichter maakt, kun je het langer volhouden.
    Zorg er dus op tijd voor dat je hulp en steun krijgt!
    Een goede verkoop binnendienst die jou af en toe letterlijk en figuurlijk wat uit handen neemt is echt goud waard! Wees dus blij met een goede hengelsteun, vergeet niet om er goed voor te zorgen en laat hem nooit zomaar achter zonder er naar om te kijken! Want weg is weg!

    Geduld, rust en zin om te vissen

    Succes laat zich met vissen niet dwingen, dat geldt ook voor verkopen. Als de klant het vandaag niet uitkomt, als hij geen zin heeft, of hij lust jouw aas niet, of hij heeft door dat je hem wilt vangen, dan gaat het gewoon niet lukken!
    Geef dan niet meteen op, maar denk na of je anders moet vissen, of je echt aan het juiste water zit vissen is een kunst en jij moet rustig gericht leren vissen. En als jij daar geen zin in hebt, en jij wilt niet echt een goede sportvisser worden….. dan ga je niets vangen. Gooi dan je hengel maar aan de kant en concentreer je op autocrossen.
    Dat doen de meeste verkopers die geen idee hebben hoe je moet vissen!

    Opa vertelde mij dat verkopers en sportvissers nog meer overeenkomsten hebben….. Een vis is de enige diersoort die na zijn dood nog groeit! Hoe ouder het verhaal, hoe groter de vis!
    Verkopers praten ook graag over hun vroegere verkoopresultaten en ook daar worden de verhalen steeds mooier en de orders steeds groter.
    Pas nog zag ik in een kroeg een bordje staan op de stamtafel….

    Deze tafel is gereserveerd voor voor jagers, vissers, verkopers en andere leugenaars!

    Wil jij ook eens met mij praten over sportvissen of heb je een groep mensen die graag eens willen horen welk visserslatijn ik te vertellen heb, neem dan gerust eens contact met mij op!

    Fred Rutgers

    Ik ben het grootste deel van mijn leven al bezig met het bestuderen van consumentengedrag en het analyseren van verkoop-, en managementprocessen.
    Het oplossen van marketing en salesvraagstukken is leuk en uitdagend!
    In het verleden heb ik regelmatig grote bedrijven geholpen produkten (opnieuw) in de markt te zetten.
    Ik schrijf regelmatig over marketing, sales en management om anderen aan te zetten daar ook mee aan de slag te gaan.
    Ondernemers helpen om succesvoller te worden geeft mij een kick!
    Wil je meer over mij weten? kijk dan eens op mijn Ecademy en of Linkedin profiel!
    Dank voor het lezen van mijn blogs!

    Met vriendelijke groet,

    Fred Rutgers
    Doorzetter1960@gmail.com
    +31651542222

    P.S. let’s get connected!
    Copyright fred Rutgers 2012

    [ ]
    [ Fred Rutgers’s blog ] [ 2 comments ] [ Alert Contacts ] [ 115 views ] [ More Like this ] [ # ] [ Edit ]

    Watch this blog: Check to watch this blog and receive an email when a comment is posted.

    Like

  6. De Christadelphians zijn van oorsprong Anglosaks maar in België bieden wij onze diensten ook in het Nederlands, Frans en Duits aan naast het Engels.

    Onze ecclesia site: http://christadelphians.wordpress.com/ kan voor dezelfde bovenstaande periode bogen (op een totaal van 9,878 bezoekers) 1,658 bezoekers uit de United States, terwijl daarop Nederland voor België mag staan met respectievelijk 928 en 850 bezoekers, gevolgd door de United Kingdom met 497 en
    Australia met 255 bezoekers. 180 vanuit Canada en 118 uit Duitsland. Vanuit Zuid-Afrika zijn ze vermoedelijk minder tuk op ons aangeboden materiaal of is er niet zulk een artikelenreeks over Zuid-Afrika te vinden als op Marcus’ Space. 8 bezoekers uit de Nederlandse Antillen mogen wij wel treffen.

    Met de Broeders site (http://belgianbiblestudents.wordpress.com/) brengen wij grotendeels Nederlandstalige artikelen en zijn wij ook minder lang op het net. Op een totaal van 4,222 bezoekers mogen de Nederlanders hier ook de spits afbijten met 1,914 bezoekers, ver voorop tegenover de weinigen uit België 647. Klaarblijkelijk zijn er te weinig artikelen om voldoende lezers aan te spreken in de Engelstalige landen, waar de United States 81 bezoekers mag opleveren. Mar in Duitsland blijken ook niet zo velen hun gading te vinden, want zij komen daar met een 40 tal. Het Verenigd Koninkrijk levert ons slechts 19 bezoekers op, op de voet gevolgd door la douce France met 18 bezoekers. Opmerkelijk dat wij hier wel Suriname mogen aantreffen met 11 bezoekers, terwijl deze in het geheel ontbreken voor Marcus’ Space en voor de Christadelphian Ecclesia.

    Mits de aard van de onderwerpen die op Broeders in Christus en de Christadelphian Ecclesia worden besproken zijn wij er bewust van dat wij geen kijkcijferkanon kunnen binnen halen. Heel weinig mensen zijn in god en gebod geïnteresseerd, dat maakt dat wij ook niet vlug veel lezers zullen genereren. Nochtans kunnen wij enkel hopen voor beter en meer. 😉

    Like

  7. Ook al zijn Nederlandstaligen niet erg geïnteresseerd in religie en zal zen en boeddhisme hen meer aanspreken dan God en gebod, hoop ook ik mijn steentje te kunnen bijdragen aan het verspreiden van het geloof in één God.
    Vandaag zien wij ook meerdere tekenen dat het met de wereld niet al te best gaat en dat het wel vijf over twaalf is geworden betreft onze omgang met moeder aarde. Meerdere mensen hebben hun verantwoordelijkheid over de natuur niet willen nemen en dar moeten wij en de volgende generaties nu de gevolgen van dragen.
    Het is belangrijk dat de mensen daarom meer bewust worden gemaakt van hoe zij moeten leven en welk een rol dat zij zelf spelen in het verloop van de tijd. die tijd evolueert steeds en uiteindelijk zal deze moeten plooien naar het Plan van God. De mens moet echter beseffen dat de voorspelde Derde Wereldoorlog er zeker zal komen en dat hij er op voorbereid moet zijn. Indien ik hiervoor enkele wapens kan aanbieden die geen bloed zullen doen vergieten kan ik al gelukkig zijn.
    Al diegenen die zich Christen noemen horen de opdracht van Jezus Christus op te volgen en uit te gaan in de wereld om het komende Koninkrijk van God te verkondigen. Met mijn sobere website hoop ik dar mijn steentje toe bij te dragen.
    http://bijbelvorser.wordpress.com/

    Like

  8. Pingback: Transfer website geopend op Blogger « Christadelphians : Belgian Ecclesia Brussel – Leuven

  9. Pingback: Blog uitgestorven beestje of toch nog behorend tot nieuwe media | Marcus Ampe's Space

  10. Pingback: ‘Journalistiek gaat niet over waarheid. Schaf die term liever af’ (Trouw, 13/08/2022) | Marcus Ampe's Space

Feel free to react - Voel vrij om te reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.